Två företag som fattat kundbehov, service och leverans

AffärsutvecklingPersonligtSpaning

Hugg och låsningar i vänster lår. Smärta och kramp helt enkelt. Efter 35 kilometer. Och nästan 60 kvar. Det var bara att kliva av cykeln, sätta mig på knä och stretcha. Typ var tredje kilometer. Det var då några av de riktigt få sköna momenten i Cykelvasan uppenbarade sig.

En av dem omtanke. Otaliga kämpande deltagare vände sig till mig för att stämma av läget, kolla så att jag var okej. Riktigt befriande känsla, långt från den egocentrerade selfievärld som så ofta härskar i vardagen. Den andra lika härlig, om än vilandes på kommersiell grund. En av åkarna som passerade frågade: ”Har du tekniska problem?”. En fråga som jag senare skulle notera hela innebörden av.

Avhjälpa problem när nöden är som störst .

Efter att ha motat undan de värsta kramphuggen trampade jag vidare och såg några 100 meter senare killen som frågat om tekniken. Han stod vid sidan av banan och mekade med en annan deltagares cykel. Och det var inte enda gången. Jag såg honom vid ytterligare ett par tillfällen hjälpandes deltagare. Låt vara att han representerade ett mycket välkänt märke för bromsar, växlar och andra cykeltillbehör. Men idén och genomförandet av företaget imponerar på mig. Här snackar vi service på hög nivå och att inte bara lära om, utan också handgripligen, när nöden är som störst avhjälpa kunders, eller med stor sannolikhet blivande kunders, problem.

Som tur var slapp jag själv nyttja den hjälpen. Det var bara kroppen som trilskades för mig. Den var inte alls nöjd med att jag inte likt sommarens träning bara var ute i 90 behagliga träningsminuter.
Min räddning kom i Oxberg.
Ett tält. En bänk. En salva. En snabbmassage.
Visst det smärtade extra för stunden, men värmen och den ökade blodgenomströmningen räddade de avslutande 28 km. Kroppen är en märklig manick som pallar det.

Nästa gång jag köper cykeltillbehör vet jag exakt vad jag kommer välja. Samma när det gäller en viss typ av salva. Årets Cykelvasan gav mig två nya företagsfavoriter som fattat grejen med kundbehov, service och leverans. Så enkelt är det.

Ha det gôtt.